L'ESSENCIAL ÉS INVISIBLE ALS ULLS

Avui la conversa en classe ha derivat cap al propi àmbit escolar. L'escola s'examina a si mateixa. La desigualtat se'ns rellisca per les escletxes de les finestres fins a la foscor del pavelló poliesportiu. Ja en feia molts anys que no escoltava com el tracte desigual era patit per les nostres xiquetes a l'entorn de les classes d'Educació Física.  Què ingènua has estat durant tot aquest temps! -pensava-  al sentir-les parlar de nou. Semblava un retorn en el temps. Quin malson! La roda del temps, roda que rodaràs, em portava vells auguris. Tot era igual i diferent, al mateix temps. Tot ha canviat, encara que pense que una de les forces fonamentals, com sempre, han estat les dones, les xiquetes, les mestres d'Educació Física. 

 La conversa ha sorgit de manera espontània, casual, arran de la celebració del Dia de la Dona en un dels grups de 4t ESO. Alguns dels fantasmes del passat han omplert l'estança, ara amb una cara renovada, doncs ja no estem en una classe de sostre més baixet del normal, amb taulells marrons de quart de bany i pissarra verda, sinó en un aula d'informàtica de meravelloses pantalles planes. Tanmateix, els artefactes tecnològics no ens curen de les velles ferides. Les queixes són les de sempre, els arguments també. No per força repetits deixen de són importants. Tot el contrari. I són tan importants que he decidit proposar-vos a tots i a totes un treball voluntari, per qui vullga millorar les seues notes. Ja en tenia pensades algunes coses i en afegiré aquesta.

HI HA DOS PROPOSTES A TRIAR:

a) Redactar una argumentació partint d'una taula o esquema d'arguments contraposats sobre un tema. Ja sabeu, tal i com indiquen les mestres de llengua, que un construeix les seues opinions a partir dels seus propis arguments però també criticant, objectant els dels altres, mostrant la seua falsedat o incoherència. Es un treball individual per un valor d'un punt a sumar a la nota final del curs. Els temes són:
  • Es justificable la condemna a mort? Per informar-se veure en AMNISTIA INTERNACIONAL.
  • Són tractades de manera injusta les companyes en Educació física?

b) Fer un treball per parelles sobre el llibre La xiqueta que volia ser ... d'Arantxa Bea en Edicions Bullent, on de la mà de Clàudia i les seues reflexions, ens endinsareu en el món de la discriminació per raó de gènere, un món ple de lluites i reivindicacions, de passos endavant i forces enrere. El guió del vostre treball el podeu aconseguir ací. Si l'exposeu a classe, tindrà un valor de 2 punts a sumar a la nota final del curs.


DATA DE LLIURAMENT: 15 D'ABRIL DE 2011

0 comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...